Podczas rekrutacji na szkolenia i konferencję podsumowującą nasz projekt „Dostępność branży hotelowej i restauracyjnej dla osób niepełnosprawnych – ACAD” zauważyliśmy, że wielu menadżerów hoteli i restauracji nie widzi potrzeby szkolenia pracowników w zakresie obsługi osób niepełnosprawnych. Odmowę wzięcia udziału argumentowali najczęściej tym, że nie miewają niepełnosprawnych gości. Jednak czy jest to prawda czy tylko wymówka? Może osoby niepełnosprawne nie korzystają z hoteli i restauracji, bo nie są one przystosowane do ich potrzeb? Dlaczego hotelarze i restauratorzy ignorują sporą grupę potencjalnych klientów?
W Polsce w 2009 r. żyło 8,1 mln osób niepełnosprawnych biologicznie tzn. mających ograniczone możliwości w wykonywaniu zwykłych czynności. Trzeba pamiętać, że i u osób dotychczas sprawnych po 50 roku życia częstość występowania tych ograniczeń drastycznie rośnie –zaczynają mieć problemy z chodzeniem, słuchem czy wzrokiem. Osoby niepełnosprawne to ok. 21% społeczeństwa. Czy faktycznie nie są gośćmi hoteli i restauracji?
Wydaje się, że osoby niepełnosprawne w Polsce posiadają zbyt małe zasoby finansowe na wydanie ich w hotelu, czy restauracji. W przypadku części tej grupy z pewnością tak jest. Nie należy jednak zapominać, iż ok. 20% z nich pracuje. Dodatkowo, po przystąpieniu Polski do UE w ramach dofinansowywanych projektów aktywizujących tą część społeczeństwa, organizowane są szkolenia, warsztaty i konferencje. Organizatorzy wybierając hotel lub restaurację, kierują się potrzebami niepełnosprawnych odbiorców. Warto również zwrócić uwagę na gości zagranicznych odwiedzających nasz kraj, wśród tej grupy są również osoby z niepełnosprawnościami. A ich zasoby finansowe nie są przeszkodą w podróżowaniu.
Czy zatem osoby niepełnosprawne są potencjalną grupą, która może stać się stałymi klientami hoteli i restauracji? Wierzymy, że zdecydowanie tak. Miła i profesjonalna obsługa, będzie zachętą do częstszych wizyt w restauracjach. Łatwiej będzie osobom z niepełnosprawnością planować podróż, gdy pobyt w hotelu nie będzie się wiązał z dodatkowym stresem, z powodu nieprofesjonalnej obsługi.
Co zatem zrobić by przyciągnąć do siebie tą niezagospodarowaną kilkumilionową grupę potencjalnych klientów?
Zachęcamy do śledzenia naszego bloga, do korzystania z materiałów przygotowanych w ramach naszego projektu. Wyczulenie kadry hotelowo-restauracyjnej na potrzeby gościa niepełnosprawnego pozwoli w przyszłości lepiej obsłużyć pozostałych gości, ale również wyrobi elastyczność i nawyk słuchania klienta, który informuje o swoich potrzebach.
W Polsce w 2009 r. żyło 8,1 mln osób niepełnosprawnych biologicznie tzn. mających ograniczone możliwości w wykonywaniu zwykłych czynności. Trzeba pamiętać, że i u osób dotychczas sprawnych po 50 roku życia częstość występowania tych ograniczeń drastycznie rośnie –zaczynają mieć problemy z chodzeniem, słuchem czy wzrokiem. Osoby niepełnosprawne to ok. 21% społeczeństwa. Czy faktycznie nie są gośćmi hoteli i restauracji?
Wydaje się, że osoby niepełnosprawne w Polsce posiadają zbyt małe zasoby finansowe na wydanie ich w hotelu, czy restauracji. W przypadku części tej grupy z pewnością tak jest. Nie należy jednak zapominać, iż ok. 20% z nich pracuje. Dodatkowo, po przystąpieniu Polski do UE w ramach dofinansowywanych projektów aktywizujących tą część społeczeństwa, organizowane są szkolenia, warsztaty i konferencje. Organizatorzy wybierając hotel lub restaurację, kierują się potrzebami niepełnosprawnych odbiorców. Warto również zwrócić uwagę na gości zagranicznych odwiedzających nasz kraj, wśród tej grupy są również osoby z niepełnosprawnościami. A ich zasoby finansowe nie są przeszkodą w podróżowaniu.
Czy zatem osoby niepełnosprawne są potencjalną grupą, która może stać się stałymi klientami hoteli i restauracji? Wierzymy, że zdecydowanie tak. Miła i profesjonalna obsługa, będzie zachętą do częstszych wizyt w restauracjach. Łatwiej będzie osobom z niepełnosprawnością planować podróż, gdy pobyt w hotelu nie będzie się wiązał z dodatkowym stresem, z powodu nieprofesjonalnej obsługi.
Co zatem zrobić by przyciągnąć do siebie tą niezagospodarowaną kilkumilionową grupę potencjalnych klientów?
Zachęcamy do śledzenia naszego bloga, do korzystania z materiałów przygotowanych w ramach naszego projektu. Wyczulenie kadry hotelowo-restauracyjnej na potrzeby gościa niepełnosprawnego pozwoli w przyszłości lepiej obsłużyć pozostałych gości, ale również wyrobi elastyczność i nawyk słuchania klienta, który informuje o swoich potrzebach.
Baza darmowych ogłoszeń drobnych Radom w serwisie ogłoszeniowym Radom Lokalne - Dodaj za darmo swoje ogłoszenie w jednej z wielu kategorii w Radomiu. Darmowe ogłoszenia Radom
OdpowiedzUsuń