wtorek, 27 grudnia 2011

czy warto dbać o klienta z niepełnosprawnością?

Wspominaliśmy już o naszym spostrzeżeniu -  menadżerowie hoteli i restauracji często nie zauważają, że osoby niepełnosprawne są potencjalną grupą ich klientów.  Uważają, że takich klientów nie miewają i nie widzą potrzeby, by o nich zabiegać. Staramy się przekonać branżę turystyczną do zmiany zdania.


Faktycznie wiele osób niepełnosprawnych nie posiada zasobów finansowych na korzystanie z usług hoteli i restauracji.  Ale czy to dotyczy wszystkich osób niepełnosprawnych? Taką opinię można porównać do uproszczonych opinii na temat różnych narodowości. Czy wszyscy Francuzi, Amerykanie i Niemcy są zamożni i stać ich na korzystanie z najbardziej luksusowych hoteli i restauracji? Czy wszyscy Afrykanie żyją w ubóstwie? Czy każdy Polak jest nieuczciwy – przecież taka jest opinia o nas w niektórych krajach.
Więc odłóżmy powierzchowne przekonania i zastanówmy się, jakimi klientami są osoby niepełnosprawne.


Osoby niepełnosprawne:
·    są aktywne zawodowo – 20% , mają więc zasoby finansowe nie tylko na turnusy rehabilitacyjne
·    to klienci lojalni, jeśli czują się komfortowo w danym hotelu lub restauracji, chętnie wracają i polecają te miejsca niepełnosprawnym znajomym
·    rzadko podróżują same, na ogół z osobą towarzyszącą (opiekunem), tłumaczem migowym
·    na wakacje wybierają okres poza sezonem.
A rodzina z osobą niepełnosprawną wybierze lokal, w którym wszyscy członkowie będą się czuć komfortowo.


Czy warto dbać o klientów niepełnosprawnych?


Może warto spojrzeć na tę grupę przychylnie?

1 komentarz:

  1. Dodasz bezpłatne ogłoszenia. Radom i okolice. Ogłoszenia kupię, sprzedam, wynajmę i zamienię. Darmowe ogłoszenia dla każdego! Radom Lokalne

    OdpowiedzUsuń