piątek, 4 listopada 2011

czy i jak pomóc?

Pamiętaj, zawsze zapytaj czy i jak można pomóc.

W tym odcinku boy hotelowy, pan Czarek, radzi sobie już lepiej. Dopytuje gościa, jak może pomóc. Osoby w pełni sprawne nie zawsze są świadome ograniczeń, jakie napotykają osoby z niepełnosprawnością wzrokową. Korzystanie z bufetu w hotelowej restauracji jest często barierą, którą osobom niepełnosprawnym trudno pokonać samodzielnie. Taki problem napotykają nie tylko dla osoby z dysfunkcją wzroku, ale również goście na wózkach, osoby starsze.

Warto bez obaw pytać, jakie wsparcie jest potrzebne, bo okazuje się, że pomoc takim osobom nie jest niczym skomplikowanym.

Uwaga!

1) Jeśli osoba z dysfunkcją wzroku jest częstym gościem restauracji, warto proponować jej ten sam stolik.

2) Osobę z dysfunkcją wzroku zawsze należy informować o podawanym lub stawianym przed nią przedmiocie oraz o lokalizacji – tak jak w filmie można wykorzystać opis oparty na wskazówkach zegara.

3) W przypadku posiłku serwowanego w postaci bufetu trzeba często nie tylko powiedzieć, gdzie znajdują się poszczególne potrawy ale również zaproponować klientowi pomoc w nakładaniu ich na talerz.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz